• green layout
  • blue layout

Sanatate

 

 

 

ALIMENTE "VII" VERSUS ALIMENTE "MOARTE"

 

Filosofia de via?? a veganilor trebuie înteleas? ?i recunoscut? de c?tre to?i: m?nânc? alimente" vii" ca s? tr?ie?ti cu adevarat intens ?i s?n?tos!

No?iunile de alimetele "vii" ?i "moarte" sunt vehiculate cu precadere de c?tre vegani. Prin consumul de alimente "vii", "crude" (fructe, legume, cereal integrale) organismul uman utilizeaz? toate componentele majore ?i minore din produs iar omul folose?te mai putin? energie pentru digestie decât în cazul celor tratate termic care devin astfel lipsite de microelemente ?i substan?e fitochimice, respectiv au o structur? modificat? a componentelor.

Alimentele "bune" sunt asimilate alimentelor "vii" (proaspete) dar cuprind ?i produse de origine animal? ?i uleiuri pu?in rafinate, iar alimentele "rele" sunt acele produse care de?i nu produc vreo boal?, pot m?ri riscul apari?iei unei afec?iuni dac? nu sunt consumate în cantit??i moderate.

Împreun? cu al?i factori, alimentele" bune" influen?eaz? calitatea vie?ii ?i sunt esen?iale în ceea ce prive?te determinarea st?rii de s?n?tate fizic?, mental? ?i emo?ional?.

Despre func?ionarea creierului este bine de ?tiut c? celulele nervoase consum? aproximativ 20% din glucidele ingerate din sânge, glucoz? care este folosit? pentru energie ?i de c?tre creier, se recomand? ca glucoza s? provin? din carbohidra?ii complec?i cu indice glicemic mic care nu solicit? pancreasul s? secrete mult? insulin?, astfel c? în sânge s? se men?in? un nivel normal de glucoz?.

Alimentele " bune" contribuie la:

ü Reducerea st?rii de stres ?i cre?terea vitalit??ii organismului,

ü Îmbun?t??irea activit??ii inimii prin împiedicarea coagul?rii sângelui în artere, reducerea colesterolului,

ü Îmbun?t??irea st?rii antioxidante a organismului,

ü Lupta contra cancerului, raceli si gripe virale, dureri de cap si astm, diabet,

ü Îmbun?t??esc fertilitatea ?i actul sexual,

ü Men?inerea s?n?t??ii pielii, unghiilor, p?rului,

ü Putere mare de concentrare si buna dispozitie

Iat? care sunt alimentele "bune" clasificate pe categorii:

" Legumele (verzi, oranj, ro?ii), fructele cât mai colorate (proaspete si cu indice glicemic mic) , cereale integrale(grâu, secar?, orz, porumb, orez brun), leguminoase uscate (linte, fasole, maz?re, bob, n?ut, lupin), nuci, arahide, castane, semin?e fara coaj?, uleiuri mononesaturate ?i polinesaturate(de m?sline, de in, de floarea-soarelui, de pe?te, din soia si din germeni de porumb), unt de arahide, carnea ro?ie de vit? slab?, carnea de pui ?i pe?te sub form? fiart?, coapt? sau fript?.

" Ciocolata neagr? cu 70% cacao, ou (max. 3/sapt?mân?), laptele degresat si brânza din lapte degresat, pe?te bogat in acizi gra?i ?3(p?str?v, somon, sardine), sucuri si nectaruri de fructe neîndulcite sau din legume, apa plat? si mineral? necarbonatat?, ceaiuri din plante medicinale.

 

Alimentele " rele " din diet? pot avea urm?toarele efecte:

ü Mic?oreaz? puterea de concentrare si buna dispozitie,

ü Sl?besc articula?iile, înt?resc arterele, m?rind riscul bolilor cardiovasculare ?i artritelor,

ü Sl?besc imunitatea organismului, conducând la dureri de cap, astm, umflarea articula?iilor, si deteriorarea pielii, unghiilor si p?rului,

ü Accelereaz? procesul de îmb?trânire,

ü Cauzeaz? supraponderabilitate care poate merge pân? la obezitate morbid?,

ü Cauzeaz? probleme digestive, inclusiv balonare, crampe, dureri abdominale,

ü Afecteaz? advers fertilitatea ?i libidoul

V? intreba?i de ce s? ne ferim? S? evit?m urm?toarele alimente "rele" sau m?car s? le mânc?m cu modera?ie:

" Zah?rul rafinat ?i produsele zaharoase (produsele de cofetarie si patiserie), produsele pe baz? de cereale rafinate (f?inuri albe), grasimi saturate (unt, untur?, margarin?), produsele din fruncte care con?in zah?r (compoturi, dulce?uri etc.), produsele lactate grase ?i s?rate, înghe?ate, c?rnuri grase de vit?, porc, ra??, gâsc?,

" Preparate din carne (mezeluri, preparate din carne tocat?), pe?te ?i carne prajit?

" Conserve de legume si carne, arahide ?i alune s?rate sau toastate în ulei

" Toate topingurile pe baza de unt, brânz?, smântân?, frisc?

" Produsele excesiv de sarate (chipsuri, pop-corn, produsele de patiserie, pe?te, bacon etc.)

" Alimentele fast-food si junk food, sucurile îndulcite, b?uturile carbogazoase si alcoolice tari (?uic?, coniac, whisky etc.), cafea ?i ceai în cantit??i mari, îndulcite cu zah?r, berea în cantit??i mari.

În articolele urm?toare vom publica alimentele de baz? ?i nu numai (laptele, oul, carnea, pe?tele, cerealele, fructele, legumele, ciocolata, berea si vinul): unde se situeaza ele in clasamentul alimentelor "vii" ?i "nevii" cât ?i beneficiul adus de acestea organismului uman.

 

Autor Zimbreanu Mihaela-Mariana

 

„Orice adev?r trece prin 3 faze. Mai întâi este ridiculizat, apoi treze?te o opozi?ie violent?, ?i în sfâr?it este acceptat ca fiind evident de la sine !” - Seneca

În prezent oamenii sunt dezechilibra?i de via?a agitat? pe care o duc ?i doresc s? încerce orice. In speran?a de a-?i recâ?tiga echilibrul ei practic? yoga, zen, medita?ie transcedental?, relaxare....

Toate acestea sunt folositoare, dar exist? un mod mai simplu ?i mai eficace: acela de a înv??a cum s? mânc?m.

Citeşte mai mult...

Autentificare



AddThis Social Bookmark Button

Planteaza un copacel la nasterea bebelusului tau

 

Planteaza un copacel la nasterea bebelusului tau

Scrisoare de la un copacel pentru un parinte

Buna,

Astazi ramurile si frunzele mele s-au leganat vesele si soarele a fost mai stralucitor.

Sunt fericit, si dansez pe adierea usora a vantului. Ma intrebi de ce ? M-a vizitat copilul meu. Da , am un copil, un frate, pentru ca am fost plantat la nasterea sa, sa-i fiu alaturi pe cararile vietii.

Citeşte mai departe...';
Template design by JoomlaThemePro
Design by: JoomlaTheme Pro